zondag 1 juli 2012

30 dagen 3 positieve dingen opschrijven

De maand juni heb ik gebruikt om elke avond 3 positieve dingen van de dag in mijn dagboek te noteren (doel #78). Dit was soms best lastig. Sommige dagen was er weinig positiefs te melden (zoals toen ik een dag ziek was), andere dagen waren zo 'gewoon' dat ik na moest denken over eventuele positieve gebeurtenissen die er toch wel bleken te zijn. En dan zijn er natuurlijk gelukkig ook de dagen dat je er veel meer dan 3 kunt noemen. Dit doel heeft me in ieder geval geleerd wat bewuster stil te staan bij dagelijkse gebeurtenissen. En daarbij heb ik een goed beeld gekregen van wat ik belangrijk en leuk vind in mijn leven en weet ik dus aan welke activiteiten ik meer aandacht wil besteden. Kortom een doel wat me zeker wat opgeleverd heeft! I used the month of June to write down 3 positive things about my day each night (goal #7). Sometimes it was hard. Some days there were little positive things (like when I was sick), other days were so 'normal' that I had to think deeply about positive events that day (which actually were there). And of course there were also the days that there were a lot more than 3 positive events in a day. I learned by this goal to be more concious about the good things in my daily life and I learned what I find important and what I like doing. So now I now which activities I want to do more. So, this goal certainly had a positive contribution to my life!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten