woensdag 16 februari 2011

The artist's way en Art Journal

Ik had al in een eerder blog genoemd dat ik begonnen ben in het boek The Artist's Way. De opdrachten die ik daaruit gedaan heb, heb ik verwerkt in blanco boekje, zodat ik straks alles gebundeld heb. Ik heb voor de schrijfopdrachten gekozen voor het schrijven op een los vel papier en die vervolgens in een pocket te verwerken op de pagina's, vooral op een 'scrap-achtige'manier dus. Hieronder foto's van opdrachten 3 en 4 uit het eerste hoofdstuk. Deze opdrachten gaan over de 'monsters' die je creativiteit bedreigt hebben in het verleden.




De middag heb ik gebruikt om wat te surfen op het web en kwam al doorklikkend bij art-journals terecht. Ik zag dat iemand op deze manier haar vakantie-dagboek had gemaakt en ik ben helemaal verkocht! Dat wil ik ook. Ik hoop vooral in de vakantie dan wat te kunnen doen zodat het 'bij'is als ik thuis kom. De dagboeken die ik nu bij houdt in vakanties zijn vaak alleen maar referenties om namen van plaatsen en mensen op te zoeken als ik de foto's maanden later inplak. En verder lezend over het topic 'art journals' heb ik besloten er ook mee te beginnen. Meteen, nu (nou ja, morgen of overmorgen, moet eerst nog een boekje hebben ervoor). Ik houd jullie op de hoogte van mijn vorderingen op dat gebied.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten